top of page

2019 - heden    Creative copywriter / columnist / publicist

Gedurende mijn hele carrière heb ik veel geschreven. Van marketingcommunicatieplannen, politieke partijprogramma’s, subsidieaanvragen en visiedocumenten tot advertentieteksten, Cd boekjes, web content en social media posts. In 2019 besloot ik om van mijn schrijfwerk een belangrijk deel van mijn werk te maken. Gebruikmakend van mijn zorgvuldig opgebouwde netwerk, vond ik mijn eerste opdrachten en de eerste plekken voor mijn columns, artikelen, advertorials, interviews en podcasts.

​

2023-2024    Communicatiemedewerker / copywriter bij Firma Twist in Amsterdam
Als communicatiemedewerker in dienst van Firma Twist ondersteunde ik bedrijven en organisaties bij het creëren van content met betrekking tot het behalen van hun maatschappelijke idealen, zoals het bevorderen van inclusiviteit, diversiteit, duurzaamheid, medemenselijkheid, goede zorg of een ander maatschappelijk doel. Als copywriter schreef ik artikelen, interviews, columns, web en SEO content, social media posts en redigeerde ik onder meer communicatiestrategieën en (wetenschappelijke) rapporten.

2016 – 2023    Locatiemanager / huismeester op Landgoed Dennenheuvel in Bloemendaal

In opdracht van de Gemeente Bloemendaal was ik verantwoordelijk voor het creëren en onderhouden van een gezond leefklimaat in het tijdelijke woonproject voor vluchtelingen in het voormalige klooster Euphrasia in Bloemendaal. Zes jaar lang woonde en werkte ik er met maximaal 150 statushouders en oorlogsvluchtelingen tegelijkertijd.  

 

2017 – 2020        Directeur / eigenaar van Duizend1 BV – arbeidsbureau voor vluchtelingen
In 2017 heb ik uitzendbureau Duizend1 opgericht om vluchtelingen duurzaam aan het werk te helpen. In samenwerking met ondernemers en diverse gemeenten in de regio Haarlem hebben wij honderden statushouders naar tijdelijk en permanent werk begeleid. Eind 2019 stond het uitzendbureau en heb ik mijn aandelen overgedaan aan mijn compagnon.


2012 – 2015    Directeur van Het Bethaniënklooster in Amsterdam - evenementenlocatie
Het bestuur van Stichting Het Bethaniënklooster had mij gevraagd om, ten tweede male, Het Bethaniënklooster te redden van de ondergang. Ik richtte in het souterrain van het klooster een jazzclub op en nam ook de klassieke muziekprogrammering onder handen. Er kwam weer publiek en ook de commerciële exploitatie was weer tot leven gewekt. Toch zag de toenmalige eigenaar van Het Bethaniënklooster er geen heil meer in en besloot het pand te verkopen. Ik moest de gehele commerciële en culturele exploitatie beëindigen. In de praktijk kwam dit neer op het afwikkelen van twee faillissementen. 

 

2009 – 2015        Directeur / eigenaar van DaPonte Music
In 2009 richtte ik impresariaat DaPonte Music op om, met name jonge, musici te helpen met het opzetten van hun beroepspraktijk, iets dat hen op het conservatorium niet is geleerd. Daarnaast wilde ik musici die wat verder in hun carrière waren en nóg minder geëquipeerd om te dealen met de teloorgang van de kunstensector, helpen om een doorstart van hun carrière te maken. In deze jaren heb ik voor ruim dertig musici en ensembles het concert- en projectmanagement en de PR en marketing verzorgd.

​

1999 – 2008    Algemeen manager van Het Bethaniënklooster in Amsterdam
Als directeur van Het Bethaniënklooster Amsterdam was ik verantwoordelijk voor de commerciële en culturele exploitatie. In tien jaar tijd heb ik Het Bethaniënklooster getransformeerd tot een florerende evenementenlocatie. Als toonaangevend kamermuziekpodium boden wij jonge musici de kans om hun eerste schreden te zetten op het professionele concertpodium. Met ruim 125 concerten per jaar, aangevuld met en gefinancierd vanuit de commerciële exploitatie van het pand, was Het Bethaniënklooster toekomstbestendig.

 

1998 – 1999        WIK-Adviseur bij het Voorzieningsfonds voor Kunstenaars

Als WIK-adviseur was ik verantwoordelijk voor het afnemen van beroepsmatigheidstoetsen bij jonge kunstenaars om te bepalen of zij professioneel genoeg waren om in aanmerking te komen voor de WIK uitkering. In deze tijd heb ik veel geleerd en mijn eigen ideeën ontwikkeld over het cultureel ondernemerschap. Dat was toen een zeer actueel onderwerp, en dat is het eigenlijk nog steeds.
 

1995 – 1998        Medewerker PR / Marketing / Projecten bij het Conservatorium van Amsterdam
In 1995 werd ik door de toenmalig directeur van het Conservatorium van Amsterdam gevraagd om een functie te gaan bekleden op de nieuw op te richten afdeling PR / Marketing / Projecten. In deze jaren heb ik de fijne kneepjes geleerd van het projectmanagement en van de marketingcommunicatie. 

 
Neem voor een volledig cv contact met mij op.

 

terug >>
 

bottom of page