Ruim 25 jaar heb ik aan de basis gestaan van tal van nieuwe initiatieven; nieuwe ondernemingen, nieuwe afdelingen van bedrijven en instellingen, nieuwe verenigingen en stichtingen, nieuwe politieke partijen, nieuwe podia en festivals, carrières van mensen en ik heb een aantal doorstarts gedaan. Ik heb daarbij veel geleerd....door te doen, te geloven in mezelf en in mijn ideeën, maar ook door te twijfelen en kritisch te blijven, door risico te nemen en fouten te maken, door vol te houden. Door te luisteren naar anderen....maar niet teveel...

In al die jaren heb ik veel geschreven.....heel veel. Ik schreef businessplannen, partijprogramma's, subsidieaanvragen, biografieën, marketingstrategieën, website teksten, evaluatierapporten, persberichten, artikelen, visie documenten, plannen van aanpak, etc. etc......voor mezelf en voor anderen.

 

Voor mij is de kunst van het (zakelijk) schrijven, het vinden van de juiste balans tussen het delen én het overbrengen van een boodschap. Mijn verhaal is voor een ander pas interessant als hij zich herkent in wat ik heb geschreven. Toen ik onlangs mijn zoon hielp met zijn schoolwerk moest ik weer eens, pijnlijk, constateren dat begrijpend lezen toch écht begint bij begrijpbaar schrijven. 

Als generalist weet ik van heel veel dingen een beetje en heb ik een talent ontwikkeld voor het begrijpbaar schrijven. Laat mij u helpen met het overbrengen van uw boodschap, om uw specialistische teksten te redigeren tot een begrijpbaar geheel, zonder dat er iets aan inhoud verloren gaat, laat mij uw online en offline content beheren en actualiseren. Als creative copywriter schrijf of herschrijf ik niet alleen teksten, maar denk ook mee met het creatieve proces. In dit proces heb ik velen zien vastlopen, vastlopen in het overbrengen van hun boodschap.

Ik schrijf omdat ik niet weet wat ik denk, totdat ik lees wat ik bedoel !